Ook na 42 jaar ga ik nog altijd met plezier naar mijn werk

Irma is 1 van onze medewerkers informatie en dienstverlening. Ze werkt al 42 jaar bij onze gemeente. "Lang hè, maar ik ga nog steeds met plezier naar mijn werk. Ik krijg er energie van als alles lekker loopt en inwoners tevreden zijn."

Hoe zien jouw werkdagen eruit?

"Heel afwisselend. Het ene dagdeel zit ik bij de balie of het callcenter. En het andere dagdeel verwerk ik aanvragen die digitaal binnenkomen, zoals verhuizingen. Ik doe ook huisbezoeken: ik ga langs bij inwoners die niet in staat zijn om zelf naar het gemeentehuis te komen. Bijvoorbeeld mensen in een bejaardentehuis die een nieuwe ID-kaart nodig hebben."

Hoe kwam je hier terecht?

"Ik studeerde directiesecretaresse en kreeg toen ik afstudeerde best wat aanbod. Mijn vader zei: ga naar de gemeente, daar zit je goed. Ik vind het ook heerlijk dat ik op de fiets naar werk kan. Ik kom uit Heemskerk en ken hier veel mensen. Dat vind ik erg leuk."

42 jaar bij de gemeente!

"Lang hè. Dit was mijn eerste baan. Ik heb in de tussentijd op verschillende afdelingen gezeten, maar inmiddels doe ik dit werk al best heel lang. En dat bevalt me gewoon heel goed. Ik vind het fijn dat ik wat kan betekenen voor een ander en iemand kan helpen. Ik ga nog steeds met plezier naar mijn werk."

Hoe komt dat denk je?

"Ik heb het hier erg naar mijn zin. We hebben een leuk team, leuke collega’s. Ik ga het hier wel gewoon vol maken tot mijn pensioen. Wel een beetje saai hè? Als je tegen iemand zegt dat je al zo lang bij één baan zit, dan zeggen ze vaak ‘dat is niet goed’. Ik vind het heerlijk."

Wil je hier werken? Ga het doen!

"Het is afwisselend, een goede werkgever, er zijn een hoop mogelijkheden. Alle kansen worden je aangeboden. Heemskerk is een warme, sociale gemeente. We gaan voor elkaar, en het is ons kent ons."