Kansen krijgen is voor mij de rode draad

Barbara werkt sinds 2001 bij onze gemeente. De rode draad van haar carrière hier? Kansen krijgen. "Als ik kriebels krijg om wat anders te doen, komt er altijd weer wat nieuws op mijn pad."

Wat heb je allemaal gedaan bij Heemskerk?

"Ik begon ooit op een baan bij de afdeling financiën. Ik hield budgetten bij en moest factuurnummers op binnengekomen facturen zetten. Dat was toen allemaal nog niet gedigitaliseerd. Dus ging ik soms op de vrijdag allerlei bureaus langs om de facturen te zoeken die ‘kwijt’ waren. Na 1 jaar kon ik wat anders doen: veiligheidskundige. Daar heb ik een opleiding voor gedaan tijdens werktijd. Dáárna ben ik 10 jaar klantmanager geweest en vervolgens beleidsmedewerker. Op dit moment ben ik projectleider aanpak energiearmoede."

Al 23 jaar bij Heemskerk, hoe is dat?

"Als je wat wispelturiger bent zoals ik, is het fijn dat je af en toe wat anders kan doen. Die kansen heb ik altijd gekregen. Dat is wel de rode draad geweest in mijn tijd hier. Als ik ergens geen kaas van had gegeten, kreeg ik de kans om de papieren te halen die ik nodig had. Daar ben ik de gemeente dankbaar voor."

Wat vind je van 50% thuiswerken en 50% op kantoor?

"Ik vind de combi heel fijn. De ene week ben je 3 dagen op kantoor, de andere week 1 middag. Het is heel praktisch. Ik kijk per week voor welke afspraken ik naar kantoor kom. Ik woon om de hoek, dus ben er zo."

Weet dat hier mogelijkheden zijn!

"Werk je hier en wil je eens wat anders doen? Je kunt het bespreken. Daarvoor hoef je niet brutaal te zijn. Je kunt beginnen met het benoemen tijdens een beoordelingsgesprek."