Ik vind het leuk om het visitekaartje van Heemskerk te zijn

Een bekend gezicht van Heemskerk is Roneke, die al meer dan 20 jaar bij Heemskerk werkt. Ze is 1 van de receptiemedewerkers. "Ik vind het leuk om het visitekaartje van Heemskerk te zijn. Als ik niet volgend jaar met pensioen zou gaan, zou ik zo nog jaren doorgaan."

Wat doe jij zoal op een werkdag?

"Van alles. Van pakketten aannemen, gevonden spullen teruggeven, afspraken maken tot bezoek ontvangen. Ik krijg veel vragen van bezoekers en probeer mensen zo goed mogelijk te helpen. Ik ben net een levende wegwijzer, de een verwijs ik door naar het Serviceplein, de ander kan ik zelf helpen."

Wat vind je het leukst aan je werk?

"De diversiteit aan mensen die langskomen en de dankbaarheid. Het is een cadeautje als mensen tevreden weggaan. Ik heb nooit een visitekaartje gehad, maar mag wel het visitekaartje van de gemeente zíjn. Dat vind ik leuk. De meeste mensen zijn vriendelijk, maar soms komen verwarde of boze bezoekers langs. Ik kan daar goed mee omgaan en blijf altijd vriendelijk."

Hoe kwam je bij de receptie terecht?

"Ik begon bij Heemskerk als medewerker projectondersteuning bij verschillende bouwprojecten. Dat vond ik heel leuk, tot er minder geld in de kas zat voor projecten. We hadden te veel ondersteuners. Omdat ik niet het type ben om stil te zitten, keek ik om me heen. De toenmalige teamleider facilitair vroeg of ik bij de receptie wilde komen werken."

Is het snel gegaan, die 20+ jaar?

"Jazeker, als je het naar je zin hebt, dan gaat de tijd snel. Als ik volgend jaar niet met pensioen zou gaan, dan zou ik zo nog jaren doorgaan. Ik voel me thuis in Heemskerk. De sfeer onder collega’s is goed en ik kan op de fiets naar mijn werk. Als ik volgend jaar stop bij Heemskerk wil ik vrijwilligerswerk gaan doen (dansen of zingen met mensen met Alzheimer of Parkinson), lekker reizen en ik zing in een koor. Ik ga me niet vervelen."