Ik heb mezelf bij Heemskerk weer helemaal teruggevonden

Linda is onze functioneel beheerder van de Fixi.nl app en kwaliteitsmedewerker buurtmeldingen. Na een lange periode ziek te zijn geweest, kon ze in alle rust haar werk opbouwen bij onze gemeente. "Ik ben blij dat ik de ruimte heb gekregen om de balans te zoeken. Ik kijk steeds: wat geeft mij energie, wat kost energie? Ik heb mezelf bij Heemskerk weer helemaal teruggevonden."

Hoe ziet jouw road to gemeente eruit?

"Ik werkte altijd in de grafische sector als DTP’er en daarna als managementassistent, Tot ik ziek werd; ik ben er 5 jaar helemaal uit geweest. Ik kreeg de diagnose MS, iets dat niet meer overgaat. Bij de gemeente kon ik langzaam opkrabbelen via een werkervaringsplek. Dat begon met 3 x 3 uur per week waarin ik fietsen registreerde die in beslag waren genomen. Mijn teamleider Sander zag doorgroeimogelijkheden voor me en bood me een vaste baan aan. Sinds 1 december 2023 werk ik weer fulltime."

Knap dat je daar zo open over bent, hoe gaat het nu met je?

"Aan de diagnose MS zat een heel acceptatie- en rouwproces vast. Met medicijnen, sporten en een goed voedingspatroon, kan ik nu weer een volwaardig leven leiden. Ik ben blij dat ik de ruimte heb gekregen om de balans te zoeken. Ik kijk steeds: wat geeft mij energie, wat kost energie? Ik heb mezelf bij Heemskerk weer helemaal teruggevonden."

Voelde je je gelijk thuis in Heemskerk?

"Zeker weten. Het was echt een warm bad waarin ik terecht kwam. De collega’s van de werf waren ontzettend lief voor me. In het begin werd ik heel erg met rust gelaten. Tot ik langzaam genoeg energie kreeg om actief deel uit te maken van het team. Ze staan altijd voor je klaar."

Heb je een voorbeeld?

"Op de dag van een bedrijfsuitje fietste ik met mijn nieuwe, lange Spaanse rok naar de Werf. De rok kwam vast te zitten in mijn ketting en zat zó vast dat ik geen kant op kon. De enige optie was de rok uittrekken, maar dat doe je ook niet zo snel. Dus belde ik een collega van de Werf met de vraag of ze me konden komen losknippen. Ze stapten gelijk in de auto om me te helpen. Dit voorbeeld is precies wat Heemskerk bijzonder maakt. Er werken betrokken collega’s, die voor je klaarstaan. Ook als privé iets gebeurt. Het voelt soms bijna als familie. Wat er met die rok is gebeurd? Daar heeft mijn moeder een korte versie van gemaakt."

Linda's tip

"Wees open en transparant. Ik ben dat gelijk geweest over mijn ziekte. En er zijn veel mogelijkheden. Als je het wil, kun je je altijd verder ontwikkelen."