Ik ben echt volwassen geworden bij de gemeente

Niels begon middenin coronatijd (2020) bij onze gemeente. In het begin als toezichthouder nutsbedrijven (gas, water en elektriciteit) en nu als toezichthouder groen. Ook is hij actief in het bestuur van JAH (jonge ambtenaren Heemskerk) én voorzitter van de OR (ondernemingsraad). "Ik ben echt volwassen geworden bij de gemeente."

Wat houdt je werk in?

"Als toezichthouder hou ik me bezig met maaiwerkzaamheden, het controleren van de bestekken (beschrijving van manier van werken) van gazons, ecoflora en begrazingen. Ik heb korte lijnen met mensen die groenwerkzaamheden uitvoeren (aannemers en onze buitendienst collega’s). Een voorbeeld: onze collega’s kunnen niet alles uitvoeren, zoals een  tak die gevaarlijk en te hoog hangt. Dan zet ik een opdracht uit bij een aannemer om het op te lossen."

Je zit ook in de OR, hoe is dat?

"De OR behartigt de belangen van zowel de organisatie als het personeel. Ik vind het fijn om mijn steentje daaraan bij te dragen. Ik begon als lid, en ben inmiddels medevoorzitter. Als voorzitter zorg je dat leden goed kunnen functioneren in hun rol. En iedereen lekker in de wedstrijd zit. Het is erg belangrijk dat iedereen z’n verhaal kan doen."

Waarom wilde je bij Heemskerk werken?

"Ik deed lichamelijk werk als hovenier. Maar wilde mezelf graag verder ontwikkelen. Bij de gemeente kon dat. Ik heb toen een open sollicitatie gestuurd. Daar kwam niet gelijk iets uit, maar na een tijd hoorde ik dat ze een toezichthouder zochten. Nu werk ik hier alweer 4 jaar en ervaar ik veel afwisseling en vrijheid in mijn werk."

Wat heb je geleerd sinds je hier werkt?

"Ik ben echt volwassen geworden bij de gemeente. Er is veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Via de OR heb ik geleerd wat er speelt binnen de organisatie. En ik heb geleerd met veel verschillende soorten mensen om te gaan. Mensen zijn mijn passie, extra leuk dus dat bij onze gemeente zoveel verschillende gedreven mensen werken. Onze organisatie is heel warm, iets wat Heemskerk ook typeert. Iedereen wil het echt samen doen!"

"Als je wil werken in een mooie omgeving (zowel het kantoor als de openbare ruimte), waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling, dan is Heemskerk echt iets voor jou."

Wist je dat...

"Bijna 1/3 van mijn collega’s onder de 35 jaar is?"