Elke dag is anders. Die afwisseling maakt mijn werk zo leuk

Bart werkt al bijna 10 jaar in onze buitenruimte op de afdeling civiel. Van riolering, tot bestrating, hekwerken en het strand. Bart zorgt er met zijn collega’s voor dat het dorp veilig blijft. "Als de straattegels door wortels omhoog komen, zorgen wij dat het weer vlak wordt. Elke dag is anders. Die afwisseling maakt mijn werk zo leuk."

Hoe kwam je bij Heemskerk terecht?

"Hiervoor werkte ik in IJmuiden als technische dienst havenmeester. Daar werkte ik veel in de avond en het weekend. Ik kon niet op vakantie. Dat was leuk voordat ik een gezin had, maar daarna wilde ik wat anders. Ik kwam een bekende tegen op het strand die al bij Heemskerk werkte. Toevallig kwam er nét een functie vrij. En zo rolde ik erin."

Hoe ziet een werkdag eruit?

"Ik ben om 10 over 7 op de werf. Dan doen we eerst een bakkie met z’n allen. Om half 8 begint de werkdag. Ik check welke buurtmeldingen zijn binnengekomen in Fixi.nl. En dan gaan we naar buiten. Ik weet nooit vooraf hoe mijn dag eruit ziet. Dat is altijd weer anders en vind ik het leukst van dit werk. Het ene uur spuit ik het riool uit en het andere uur sta ik een hekwerk te lassen."

Hoe vind je het om hier te werken?

"Top! Ik woon in Heemskerk en ben in 8 minuten op mijn werk. Mijn eigen dorp mooier en beter maken vind ik erg leuk. Je mag zelf je dag indelen en kijken wat je als 1e doet. Je hebt eigenlijk geen baas, althans: de inwoner is de baas. Als de buurtmeldingen zijn opgelost, heb ik tijd voor andere dingen. Ik ben bijvoorbeeld consul. Dat is de vertegenwoordiger van oorlogsgraven in een gemeente. Ik zorg ervoor dat de 9 oorlogsgraven die we hebben er netjes bij liggen."

Jij werkt hier dus nog wel tot je pensioen?

"Dat hoop ik wel ja! Maar dat duurt nog even."

Bart in actie

Bart’s tip

"Als je solliciteert op een functie bij de buitendienst mag je een dagje meelopen. We laten je graag zien wat we doen."